دیتاهای عالی

ساخت وبلاگ

logoسرانجام لحظه ای که مدت ها در انتظار آن بودیم فرا رسید. اولین تصاویر از پرچمدار آینده سونی به بیرون درز کرد… سیاست فوق سخت گیرانه سونی در حفظ اسرار محصولات خود ما را تا این حد چشم انتظار گذاشت که حالا با درز اولین تصاویر از اسمارت فون آینده سونی اینگونه مشتاق باشیم.

چند روز قبل اطلاعات اولیه یک اسمارت فون بالارده از سونی با کد F8331 در بنچمارک ها ظاهر شده بود اما حالا تصاویر جدیدی از این دستگاه به بیرون درز کرده که ظاهر جدید پرچمداران سونی را نمایان میکند.

چیزی که ما در تصاویر میبینیم، متفاوت ترین طراحی سونی در طی چند سال اخیر است. اگر در اکسپریا X با وجود تاکید سونی بر تغییر طراحی، همچنان رگه هایی از طراحی Z در آن دیده شده بود در این دستگاه طراحی به کلی تغییر کرده است. پشت دستگاه کاملا متفاوت نسبت است. دوربین در همان جای سابق قرار دارد با این تفاوت که در پایین آن سونی از فلاش دوگانه استفاده کرده است.

قسمت جلوی دستگاه محل قرار گیری دوربین، سنسورها و آنتن NFC است و اسپیکر ها نیز همانند اکسپریا X بر روی پنل جلویی جای گرفتند. شاید یکی از متفاوت ترین قسمت های طراحی دستگاه دور آن باشد که کاملا منحنی است.

از همه این موارد بگذریم، چیزی که در همین تصاویر خودنمایی میکند پورت یو اس بی آن است که سونی برای اولین بار از پورت Type-C در این دستگاه استفاده کرده است. در بالای دستگاه نیز جک ۳٫۵ میلی متری هدفون را مشاهده میکنیم که به نظر زمان حذف آن از اسمارت فون های امروزی هنوز فرا نرسیده است.

gsmarena_005-1

gsmarena_004-1

gsmarena_001-1

gsmarena_002-1-1

gsmarena_003جای بسیار امیدواری است که بالاخره تصویری از اسمارت فون آینده سونی که احتمالا پرچمدار جدید باشد به بیرون درز کرده تا ما حداقل با ظواهر دستگاهی که در آینده زیاد از آن سخن خواهیم گفت آشنا شویم. امیدواریم در روزهای آینده تصاویر و اطلاعات بیشتری بدست برسد. پس با ما همراه باشید.

نشر دیتالینک – xperian

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:19

6_8 Announcement_Header_253289درطی کنفرانس مالی یوبی‌سافت برای سه‌ماه‌ی اول ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷، مدیر عامل این شرکت، ایو گیلموت، درمورد انتظارات یوبی‌سافت از Watch Dogs 2 و فروش آن صحبت کرده است.

بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی اول Watch Dogs، یوبی‌سافت نظرسنجی‌ای را منتشر کرد که با توجه به نتیجه‌اش، ۸۵ درصد از کسانی که نسخه‌ی اول را خریداری کرده بودند، همچنین قصد خریداری دنباله‌ی آن را هم داشته‌اند.

گیلموت همچنین اشاره کرد که نمایش و معرفی Watch Dogs 2 با “احساسات بسیار مثبت از سراسر جهان” همراه بود. تریلر معرفی این بازی هم ۳۰ میلیون بار مشاهده شد و بازخورد جامعه، “قوی و مثبت” بود، به‌علاوه‌ی این‌که بازی‌بازان مختلف از گسترش‌یافتن بخش هک‌کردن، و به‌طور کلی، گیم‌‌پلی بازی خوشحال شده بودند و آن را مورد ستایش قرار دادند. حال با توجه به گفته‌های یوبی‌سافت، این شرکت انتظار دارد که Watch Dogs 2 به یکی از پرفروش‌ترین عناوین آن تبدیل شود.

مدیر امور مالی یوبی‌سافت، آلن مارتینز در این کنفرانس مالی اشاره کرد که Watch Dogs 2 به‌عنوان یک بازی AAA، دارای “پتانسیل و توانایی بسیار بالایی” است و یوبی‌سافت قبول دارد که این عنوان به فروشی “بسیار نزدیک” به نسخه‌ی اولش دست خواهد یافت و حتی شاید بهتر از آن هم عمل کند.

نسخه‌ی اول Watch Dogs نزدیک به ۱۰ میلیون نسخه فروش داشت، پس دیدن نتیجه‌ی نسخه‌ی دوم آن بسیار جالب خواهد بود، همان‌طور که یوبی‌سافت گفته این نسخه فروشی بسیار نزدیک به آن، یعنی ۱۰ میلیون و حتی بیشتر خواهد داشت.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:19

iphone-7-iphone-7-plus-iphone-7-pro-front-copyشایعات زیادی در چند هفته‌ی اخیر منتشر شده مبنی بر اینکه اپل در کنفرانس ماه سپتامبر خود قصد دارد که در کنار آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، یک اتفاق جدید دیگر در تاریخ آیفون را هم به ثبت برساند و مدل جدیدی به نام آیفون ۷ Pro را نیز معرفی کند تا بعد از آیفون ۵ سی و ۵ اس ای، پسوند پرو هم به سری اسمارت‌ فون‌های تولید شده توسط اپل اضافه شود.
احتمالا به یاد خواهید آورد که حدود یکی دو ماه پیش، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) که از تحلیلگران مطرح بازار دیوایس‌های الکترونیکی هوشمند و به‌خصوص محصولات اپل به‌حساب‌ می‌آید، پیش‌بینی کرده بود که اپل قصد دارد یک مدل جدید به نام آیفون ۷ پروProرا هم معرفی کند و از یک دوربین با دو لنز و با ساختار دو گانه در این دیوایس رونمایی خواهد کرد. حالا هم طبق تصاویری که به‌تازگی در فضای مجازی لو رفته‌اند، به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌های این کارشناس در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.

ه‌تازگی تصویری از خانواده‌ی نسل هفتم آیفون در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو لو رفته است که در آن می‌توانید آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پرو را مشاهده کنید. در این تصویر همانطور که مشاهده می‌کنید، آیفون ۷ در کنار دو برادر بزرگ‌تر خود قرار گرفته است و نکته‌ی مهم اینجاست که دوربین با لنز دو‌گانه بر روی پنل پشتی مدل پرو قرار گرفته است و لنز دوربین آیفون ۷ نیز کمی بزرگ‌تر از نسل ششم این اسمارت فون طراحی شده است.

همانطور که آقای چی کو پیش‌بینی کرده بود، تقریبا می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پرو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و به غیر از لنز دوربین دوگانه در مدل پرو، در همه چیز از اندازه‌ی ۵.۵ اینچی نمایشگر گرفته و تا طراحی کلی بدنه، کاملا با یکدیگر مشترک هستند. همچنین اگر دقت کنید، یک پورت اسمارت کانکتر را بر روی پنل پشتی آیفون ۷ Pro مشاهده می‌کنید که البته هنوز مشخص نیست که آیا اپل تنها این پورت را بر روی این مدل‌های آزمایشی داخل تصاویر قرار داده و یا قرار بر این است که کاربران بتوانند با استفاده از آن، اتصالات جدیدی را از آیفون به بیرون و برعکس برقرار کنند؛ البته توجه داشته باشید که ما تنها می‌توانیم درباره‌ی ظاهر این تصاویر قضاوت کنیم و اینکه اپل قرار است از مشخصات سخت افزاری نظیر حافظه‌ی رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی متفاوت برای هر دو مدل استفاده کند، هنوز قابل تشخیص نیست.

iphone-7-iphone-7-plus-iphone-7-pro-back-620x465این تصاویر در نگاه اول کاملا واقعی به نظر می‌رسند و تصور نمی‌کنم که ویرایشی توسط نرم افزارهای مختلف بر روی آنها انجام شده باشد. تنها نکته‌ای که کمی باعث سردرگمی می‌شود، حک شدن حرف S بر روی پنل پشتی و در قسمت پایینی بدنه است و مشخص نیست که این حرف، به چه دلیلی بر روی آیفون‌های نسل هفتم که مدل اس هم نیستند، درج شده است.

جدا از پیشرفت‌هایی نظیر افزایش کیفیت عکاسی در نور کم و حالت‌های جدید عکاسی که در هر تغییر نسل در دوربین آیفون به وجود می‌آید، با توجه به کار رفتن لنز دوربین بزرگ‌تر در آیفون ۷ و مدل پلاس و البته دوربین با لنز دوگانه در آیفون ۷ پرو قطعا انتظار این را داریم که بخش تصویربرداری اسمارت فون‌های اپل با تحولات عظیمی همراه باشد.

این لنزهای بزرگ‌تر احتملا در جهت افزایش کیفیت تصویربرداری در نور کم به کار گرفته خواهند شد لنز دوگانه نیز همانطور که در گذشته به‌صورت مفصل به آن پرداخته‌ایم، می‌تواند قابلیت‌های بسیار مهمی نظیر زوم اپتیکال را به دوربین آیفون بیاورد. اگر این اتفاق عملی شود، کاربران می‌توانند بدون اینکه کیفیت عکس نهایی پایین بیاید، از حداکثر قدرت زوم آیفون استفاده کنند و تصاویر زوم شده را نیز با همان کیفیتی که تصاویر بر روی حالت معمولی شکار می‌شوند، در دیوایس ذخیره خواهند شد؛ در حال حاضر دوربین آیفون و اکثر گجت‌های الکترونیکی هوشمند دیگر از زوم دیجیتال استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم هنگام زوم کردن بر روی سوژه‌ی مورد نظر، عملیات بزرگنمایی به‌صورت دیجیتالی و کاملا مجازی انجام می‌شود و تصویر نهایی نیز با حالتی بلوری و با کیفیت بسیار پایین ثبت می‌شود.

طبق اظهارات مینگ چی کو این دوربین دوگانه برای آیفون ۷ Pro علاوه بر قابلیت زوم اپتیکال تا حد ۲ یا ۳ برابر، امکانات دیگری را هم در اختیار کاربران اپل قرار خواهند داد. این دوربین از دو لنز ساخت کمپانی سونی تشکیل خواهد شد که یکی از آنها دارای دریچه‌ی نوردهی بزرگ‌تری از لنز دومی است و یکی دیگر از آنها نیز دارای قابلیت پایداری سازی تصاویر به‌صورت اپتیکال (OIS) خواهد بود و همه‌ی اینها در کنار پتنتی که توسط اپل و برای یک دوربین با ساختار دوگانه ثبت شده است، می‌تواند به یک برگ برنده‌ی مهم برای سری دیوایس‌های آیفون ۷ و البته یک رقیب بزرگ در بخش عکاسی برای تمام گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل شود.

این تحلیلگر نام آشنا پیش‌بینی کرده است که آیفون ۷ Pro در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت تولید نسل هفتم آیفون را به خود اختصاص خواهد داد و قیمت آن نیز مطمئنا از دو مدل دیگر بالاتر خواهد بود؛ به هر حال هرکدام از این احتمالات که حقیقت داشته باشند، تمام پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها تا کمتر از دو ماه دیگر توسط اپل تایید و یا رد خواهند شد.

iPhone-optical-zoom-mechanism-patent

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:19

مهم نیست که در چه حالتی هستید؛ در سفر هستید یا مشغول به کاری؛ یا این‌که در راه هستید؛ زمانی‌که نیاز به انجام کاری دارید در حالی‌که اینترنت هم دائما قطع و وصل می‌شود؛ آماده‌سازی و آماده بودن بهترین دوست شما است. چون توجه به چهار  مورد زیر قبل از انجام هر کاری می‌تواند هفته بسیار پر رونق و پر بهره‌ای را برای شما به همراه داشته باشد (هرچقدر هم که سیگنال وای‌فای ضعیف باشد روی کار شما تأثیر منفی نمی‌گذارد).

۱ – اماکن خارج از محدوده را بشناسید

اولین گام شناسایی و شناخت اماکن مختلفی است که در آن‌ها می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و کارتان را انجام دهید. اغلب اوقات؛ کاربران فکر می‌کنند در هر جایی که باشند به اینترنت دسترسی دارند؛ اگر اینطور نیست سعی کنید یک کافی‌شاپ در همان نزدیکی پیدا کنید. به گفته بنجامین فرانکلین “عدم توانایی در طرح‌ریزی؛ طرح‌ریزی برای شکست است”. ممکن است اینترنتی که در هتل محل اقامت شما وجود دارد قطع و وصل شود و خیلی کیفیت بالایی نداشته باشد. شاید اتاق دوست شما مکان مناسبی برای تمرکز نباشد. شاید کافی‌شاپی که در نظر دارید به آن‌جا بروید به‌قدری دور است که نیاز به خودرو داشته باشید.

علاوه بر این؛ معمولا اعتماد کردن به امنیت شبکه‌های عمومی کار سختی است چون ممکن است محرمانه بودن پروژه‌هایی که روی آن‌‌ها کار می‌کنید؛ به خطر بیافتد. پس هر وقت مسافرخانه یا هتل رزرو می‌کنید از وضعیت اینترنت آن مطمئن باشید. از مسئول آن‌جا بپرسید که سرعت اینترنت چقدر است و آیا همیشه در دسترس است. وضعیت وای‌فای در مکان‌های محلی را بررسی کنید؛ ببینید که تا چه اندازه در دسترس هستند و هم‌چنین ساعت‌هایی که سرعت اینترنت خوب است. اگر مقاله یا نوشته‌ای در این خصوص وجود دارد حتما آن‌ها را مطالعه کنید. به‌کمک این روش می‌توانید قرارهای کاری و جلسات خود را از قبل تنظیم کنید.

۲ – همه‌چیز را روی دسکتاپ دانلود کنید

باز هم ممکن است در بخش‌هایی از سفرتان هیچ‌گونه دسترسی به اینترنت نداشته باشید و ارتباط شما به‌طور کل با دهکده جهانی قطع شده باشد. برای رفع این مشکل باید بیش از اندازه آماده بود و به خوبی به آن فکر کرد. وقتی دسترسی به اینترنت ندارید و نمی‌توانید از فیسبوک استفاده کنید؛ تمام چیزهایی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید. اما برای انجام یک پروژه به‌صورت آفلاین به‌خاطر داشته باشید که باید هرچیزی که لازم است را در اختیار داشته باشید.

آیا تصمیم داشتید یک مقاله یا خبر آنلاین را نقل قول کنید؟ فایل الحاقی به ایمیلی هست که به آن نیاز داشته باشید؟ یک لیست از تمام منابع مربوطه درست کنید و حتما آن‌ها را دانلود کنید یا از آن‌ها یک اسکرین‌شات بگیرید. به‌این ترتیب برای تکمیل کارتان به هرچیزی که نیاز داشته باشید دم دست شما است.

۳ – شارژ گوشی همیشه کامل باشد

گوشی که در دست شما است، می‌تواند در یک لحظه؛ کاری که مدنظرتان است را تکمیل کند. گوشی علاوه بر این‌که به کاربر کمک می‌کند تا حتی بدون وای‌فای هم آنلاین شود بلکه می‌تواند به‌عنوان هات‌اسپات برای لپ‌تاپ عمل کند. شاید این روش در فرودگاه‌ها یا زمانی‌که در حال حرکت هستید به کارتان بیاید چون کیفیت اینترنت چندان مناسب نیست.

اما استفاده از گوشی به‌عنوان وسیله اصلی یا به‌عنوان یک وسیله ارتباطی برای دستگاه‌های دیگر می‌تواند بیشتر از حد معمول شارژ گوشی را به اتمام برساند. پس همیشه شارژر را با خود همراه داشته باشید؛ اگر سفر می‌روید مطمئن باشید که شارژر را داخل چمدان گذاشته باشید. علاوه بر آن؛ یک باتری اضافه یا یک شارژر اکسترنال همراه داشته باشید. اما قبل از سفر آن‌ها را هم شارژ کنید.

۴ – یک نقشه پشتیبان‌گیری داشته باشید

وقتی که کارمندی دور از میز کارش باشد ممکن است علاقه‌ای نداشته باشد تا نحوه انجام کارهایش را با رئیس به اشتراک بگذارد. حتما دوست ندارد که کارفرما این‌گونه تصور کند که کارایی و بهره‌وری وی پایین آمده است. پس ترجیح می‌دهد که کارفرما هیچ‌وقت از آن باخبر نشود.

اما مسئله مهم آن است که لو بروید. شاید با دقت و وسواس زیاد همه چیز را برنامه‌ریزی کرده باشید و بدانید که چه زمانی نیاز دارید آنلاین باشید و چه زمانی آفلاین خواهید بود. اما اگر در آخرین لحظه برنامه‌ها به‌هم بریزد برقراری یک تماس ویدیویی با یک مشتری مهم می‌تواند دردسرساز باشد.

پس علاوه بر اشتراک‌گذاری طرح‌ها و برنامه‌های خود تمام پارامترها و مشکلات احتمالی را مشخص کنید. چه ساعت‌هایی در مکان‌هایی هستید که اینترنت در اختیار شما است؟ چه زمان‌هایی ممکن است در دسترس نباشید؟ اگر برای یک تماس ویدیویی کاری باید در دسترس باشید همیشه یک تلفن دیگر را نیز به همکارانتان بدهید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند. هم‌چنین به آن‌ها بگویید که به‌دلیل امکاناتی که در اختیار دارید سرعت اینترنت در آن منطقه خیلی پایین است. دقت به این مسائل یعنی این‌که شما بسیار قابل اطمینان هستید.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 22:24

محققان انگلیسی با ساخت قایق هوشمند بدون‌سرنشین برای اولین‌بار قایق‌ مهاجران غیرقانونی را شناسایی کردند.

دولت انگلیس برای مقابله با پدیده ورود غیرقانونی مهاجران از طریق سواحل از طرح بازرسی پیوسته مناطق ساحلی با پهپادهای خودکار مجهز به سامانه تولید انرژی خورشیدی و امواج دریا حمایت کرد.

طبق آخرین اطلاعات پلیس انگلیس تاکنون بیش از صدها مهاجر غیرقانونی از طریق سواحل دورافتاده به خاک این کشور وارد شده‌اند.

پهپادهای پیشرفته دریایی تمامی برق مورد نیاز را از سامانه‌های تولید برق خورشیدی و مبدل‌های امواج دریایی دریافت می‌کنند. هر پهپاد دریایی با به کارگیری دوربین‌های پرقدرت قادر به شناسایی قایق‌های غیرقانونی در شعاع هشت کیلومتری است.

طول هر پهپاد حدود پنج متر است که دارای تجهیزات پیشرفته‌ای همچون دوربین دید در شب قدرتمند و سامانه تشخیص صدای موتور قایق مهاجران و قاچاقچیان از فواصل دور است.

وزن هر قایق ۲۴۹ کیلوگرم است که در بهترین شرایط جوی قادر به گشت‌زنی مسافت ۱۰ هزار کیلومتر است.

57320264

بیل بریج، رئیش شرکت Qinetiq در مورد عملکرد قایق‌های هوشمند اظهار کرد: پهپادهای دریایی بهترین روش مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران هستند، چرا که با به کارگیری شبکه‌ای آنها در فواصل معین از یکدیگر می‌توان حرکت هر جنبنده‌ای را در سطح آب تشخیص داد و با اعلام سریع موقعیت مکانی به گاردهای ساحلی از ورود غیرقانونی مهاجران ممانعت به عمل آورد.

وی در ادامه افزود: مهمترین ویژگی سامانه محافظت دریایی بی‌نیازی از سوخت خارجی و قابلیت تولید انرژی رایگان از منابع طبیعی خورشید و امواج است. با استفاده از این نوآوری برای اولین‌بار می‌توان به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته بدون نیاز به نیروی انسانی مناطق ساحلی را تحت نظر داشت.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 122 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 22:24

ANDROID-NOUGATروز گذشته گوگل آخرین نسخه از پیش نمایش اندروید ۷ ملقب به نوقا را در اختیار عموم و توسعه دهندگان قرار داد. این بروزرسانی عملا تفاوت چندانی با نسخه نهایی نخواهد داشت و طی هفته های آتی باید منتظر نسخه نهایی و فاینال اندروید ۷ برای دستگاه های نکسوس پشتیبانی شده باشیم. همانطور که انتظار می رفت این آپدیت با رفع ایرادات گزارش شده همراه بوده است.

به گفته توسعه دهندگان این نسخه از لحاظ عملکرد عملا نسخه نهایی و کاملا آماده برا دستگاه هایی پشتیبانی شده به حساب می آید در نتیجه سازندگان برنامه ها میتوانند برنامه های ساخته شده توسط خود را یک بار دیگر بر روی این نسخه تست بکنند تا عملکرد برنامه خود را بر روی این سیستم عامل ارزیابی بکنند.

API های نهایی اندروید نوقا در این آپدیت گنجانده شده اند همچنین علاوه بر API ها آخرین نسخه از سیستم یو آی و قابلیت های سیستمی نیز در این آپدیت گنجانده شده اند. همانند همیشه اگر در لیست تستر های برنامه تست اندروید و یا برنامه تست سونی هستید این آپدیت بزودی برای شما ارائه خواهد شد. این بیلد به صورت بیلد NPD90G برای تمامی دستگاه های پشتیبانی شده ارائه شده است.

نشر دیتالینک – xperian

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 22:24

aiboچند ماه قبل بود که خبر همکاری سونی با کمپانی Cogital در رسانه ها مطرح شد. Cogital یک شرکت آمریکایی است که در زمینه هوش های مصنوعی فعالیت میکند. از طرف دیگر نیز سونی سابقه ای طولانی در زمینه ساخت ربات های هوشمند دارد و از سال ۱۹۹۹ ربات AIBO را در دست دارد. حالا این دو شرکت کار خود را برای ورود به یک دنیای جدید آغاز کردند.

مدت زیادی از رسانه ای شدن خبر همکاری سونی و کمپانی Cogital نمیگذرد که حالا خبرگذاری های ژاپن از سرمایه گذاری عظیم سونی در تجارت جدید خود خبر میدهند. از ژاپن خبر میرسد که سونی سرمایه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ین برابر با ۹۰ میلیون دلار را در راه تجارت جدید خود وارد کرده است.

دکتر هیروآکی کیتانو، رئیس و مدیر اجرایی آزمایشگاه علوم آینده سونی پیش از این در خصوص همکاری خود با کمپانی Cogital اعلام کرده بود: ما اعتقاد داریم هوش مصنوعی به زودی وارد فاز صنعتی و کاربردی خود میشود و در آینده ای نه چندان دور، به یک تکنولوژی پیش پا افتاده در ابزارهایِ هوشمند بَدَل خواهد شد. از این رو، این همکاری فی مابین دو کمپانی سونی و Cogitai میتواند به یکی از بزرگترین و مهم ترین مشارکت هایِ تاریخ برایِ بردن هوش مصنوعی به نسل بعد منجر شود.

نشر دیتالینک – xperian

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:20

اگر بعد از دیدن عنوان این مطلب به سراغ خواندن توضیحاتش آمده باشید پس حتما از طرفداران دنیای فوتبال یا دوست دار دنیای ابر خودرو ها هستید. اما در هر حال ممکن نیست تاکنون نام کریستیانو رونالدو، فوتبالیست نام آور پرتغالی و یکی از ستاره های کهکشان ریال مادرید را نشنیده باشید. رونالدو در حالی که تنها سه گل در مسابقات جام ملت های اروپا به ثمر رسانده بود و در بازی فینال نیز دچار مصدومیت شد توانست به همراه تیم ملی کشورش فاتح این رقابت ها باشد و برای اینکه قهرمانی را جشن بگیرد برای خود یک خودروی بوگاتی خرید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا نگاهی به جدید ترین عضو کلکسیون خودرو های رونالدو بیاندازیم.

 رونالدوی ۳۱ ساله علاوه بر اینکه یکی از بهترین فوتبالیست های حال حاضر دنیاست یکی از طرفداران و کلکسیونر های خودرو های سوپر اسپورت و ابر خودرو هاست. از جمله خودرو هایی که این فوتبالیست پرتغالی در گاراژ خود دارد میتوان به لامبورگینی اونتادور، فراری ۵۹۹ GTO، پورشه ۹۱۱، بنتلی Continental GT، پورشه کاین توربو و بی ام و ام۶ اشاره کرد. همانطور که میبینید جای خالی یک ابر خودرو در میان این خودرو های سوپر اسپورت بسیار محسوس است.

ChristianRonaldoFerrari599GTO_Fotor_Collageچند روز پیش رونالدو با انتشار تصویر زیر در اینستاگرام خود خرید ابر خودروی بوگاتی را به همه اعلام کرد و همانطور که مشاهده میکنید از این خودرو با عنوان جانور (The animal) یاد کرده است. جانوری که رونالدو از آن صحبت میکند نسخه ۱۶٫۴ Grand Sport Vitesse بوگاتی ویرون است که اگر با این خودرو آشنا باشید میدانید که به عنوان سریع ترین خودروی رودستر جهان نیز شناخته می شود. مشخص است که رونالدو می خواسته جای خالی یک ابر خودرو در گاراژ خود را با وسواس خاصی پر کند که دست به این خرید ۱٫۲ میلیون یورویی زده است.

13732308_642409369258196_771981216_nبوگاتی ویرون ۱۶٫۴ Grand Sport Vitesse پیشرانه ای ۱۶ سیلندر با آرایش W شکل به حجم ۸ لیتر دارد و قدرت نهایی این خودروی جذاب ۱۲۰۰ اسب بخار می باشد. این نسخه از بوگاتی ویرون سریع ترین خودروی رودستر دنیاست و بنظر نمی رسد این نام به این زودی ها از آن گرفته شود، زیرا این خودرو قادر است در زمان ۲٫۶ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دست پیدا کند و سرعت نهایی آن نیز ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. رونالدو که بسیار از خرید خودروی جدید خود خوشحال به نظر میرسد با انتشار تصویر دیگری در اینستاگرام اشتیاق خود برای سواری با این ابر خودرو را نیز اعلام کرد.

نشر دیتالینک – sakhtafzarmag

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:20

طرفداران بازی‌های ویدیویی همواره به کنسولشان عشق می‌ورزند و توانایی‌های پردازش تصاویر و سرعت بارگذاری آن‌ها را تحسین می‌کنند. اما آنچه در این میان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، کنترلر بازی‌‌هاست که از مهم‌ترین عوامل برای القای هیجان بازی به بازیکن به شمار می‌رود. با این وجود سازندگان بسیاری از کنسول‌ها، به‌واسطه طراحی نازیبا و ناکارآمد کنترلر، سبب افت محسوس محبوبیت محصولشان شده‌اند.

شرکت‌های تولیدکننده کنترلر بازی‌ها، گاهی هدف اصلی خود یعنی راحتی و ارگونومی دسته بازی را به فراموشی می‌سپارند و به دنبال متمایز شدن، دست به هرکاری می‌زنند. اما تمایز ایجاد شده بیشتر اوقات به مذاق کاربران خوش نمی‌آید و پروژه به‌کلی با شکست مواجه می‌شود. در ادامه نگاهی به ۷ مورد از بدترین این پروژه‌ها خواهیم انداخت.

Amiga CD32

worst-games-controllers-1ممکن است تصور کنید کنترلر دستگاه به‌صورت وارونه قرار گرفته است؛ اما دیدگان آدمی نیز گاهی اشتباه می‌کنند! کنترلر آمیگا CD32 به شکلی وارونه طراحی شده که به‌هیچ‌عنوان برای قرارگیری در دست ارگونومیک نیست و وزن بسیار کم این کنترلر دلیل دیگری برای نامناسب بودن این کنترلر برای بازی محسوب می‌شود. در واقع گیمر ابتدا باید توانایی کنترل کردن خود کنترلر را داشته باشد و پس از آن به کنترل بازی بپردازد! جنس پلاستیکی کنسول و کنترلر حس نامطلوب بی‌کیفیتی را به کاربر ارائه می‌کند. شاید حتی اشکال ضایعات نفتی موجود در دریاها را به طراحی عجیب و نامانوس این کنترلر ترجیح بدهید! دکمه‌های تعبیه شده برروی کنترلر نیز چندان چنگی به دل نمی‌زنند و به‌طورکلی هواداران این کنسول را از این کنترلر فراری می‌دهند. با همه این اوصاف، می‌توان تعداد فراوان بازی‌های پورت شده را نقطه قوت بزرگی برای کنسول آمیگا CD32 در نظر گرفت.

Xbox Kinect

worst-games-controllers-9کنترلرها لزوما در دستان بازیکن قرار نمی‌گیرند، نظیر کینکت اکس باکس. موفقیت تبلیغاتی کینکت مایکروسافت و محبوبیت مجازی آن، به‌قدری گسترش یافته بود که نگرانی‌هایی همچون خطر شنود مکالمات درون منزل یا دزدی اطلاعات را به دنبال داشت. اما مدتی بعد از عرضه شدن کینکت به میان مردم، تمامی نگرانی‌ها برطرف گشتند چراکه عملکرد کینکت بسیار کند و پر از لگ بوده و به‌سختی از پس بازی‌های اجرا شده برمی‌آمد. برای استفاده از کینکت، بازیکن بایستی در فضایی بزرگ قرار گیرد تا بتواند در آن به حرکت درآید و در خانه‌های آپارتمانی امروزی، فراهم کردن چنین فضایی مقداری سخت جلوه می‌کند. به جز بازی Fruit Ninja، کینکت به لحاظ کیفیت بازی‌ها در سطح بسیار پایینی قرار داشت و زمانی که مایکروسافت کینکت خود را به همراه Xbox One به اجبار به مردم می‌فروخت، ابروهایمان از تعجب به بالا پرتاب شدند! اما کمی بعد مایکروسافت از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد و اکس باکس وان را بدون کینکت نیز به فروش رساند. مشخصا کینکت برای علاقه‌مندان به کنترل حرکتی بازی‌ها تجربه‌ای تلخ رقم خواهد زد.

Atari Jaguar

worst-games-controllers-2آتاری در ایران بیشتر به‌عنوان تولیدکننده ابتدایی‌ترین کنسول‌های بازی شناخته می‌شود، اما این کمپانی کارنامه‌ای بلند بالا در زمینه کنسول‌های بازی را در اختیار دارد. تصور کنید در حال انجام یک بازی هیجانی هستید که دقیقا در لحظه کلیدی بازی، تلفن خانه به زنگ درمی‌آید. انتخاب یکی از دو راه پیش رو، یعنی متوقف نمودن بازی و پاسخ دادن به تلفن یا ادامه بازی و بی‌توجهی به تماس ورودی کاری بس دشوار است! شرکت آتاری با اندیشیدن راهکاری جالب برای حل این معضل دست به معرفی کنترلر جدید خود زد. این کنترلر با ردیف‌هایی از اعداد همراه گشته که کاربر را قادر به برقراری تماس با هریک از آشنایان و یا پاسخ‌گویی به تماس‌های دریافتی می‌سازد. گنجاندن این قابلیت در کنترلر باعث افزایش انکار نشدنی ابعاد این دسته تا ۱۲۰ درصد بیشتر از حد معمول خود گشت. با توجه به ناکارآمد بودن دکمه‌های مربوط به تلفن در حین بازی و بد دست شدن کنترلر، گیمرها به محصول آتاری روی خوش نشان ندادند و به‌ندرت در لیست خرید علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی قرار گرفت.

Phillips CD-i

worst-games-controllers-8

دهه ۱۹۹۰ به اندازه‌ای که برای طرفداران موسیقی جذاب و دوست داشتنی بود، برای گیمرها نا امیدکننده محسوب می‌شد. اما دست ساخته فیلیپس در این میان ساز مخالف را برای برای اهالی شعر و طرب به صدا در می‌آورد. علی‌رغم ظاهر عجیب و نا آشنای کنترلرهای آمیگا و آتاری، اجرای چندین بازی با این کنترلرها امکان‌پذیر بود. اما Phillips CD-i کارایی بسیار پایین‌تری نسبت به آنان داشت. این سری از تولیدی‌های فیلیپس ظاهری شبیه به فلزیاب یا جستجوگر سگ‌های ولگرد داشت که با کارآیی بسیار پایین خود نتوانست محبوبیتی نزد مردم پیدا کند و به یکی از شکست‌های فیلیپس بدل گشت.

Intel Wireless Series Gamepad

worst-games-controllers-5

بازیکنان بسیار کمی شانس بازی با کنترلرهایی مانند فرمان هواپیما را داشته‌اند! اینتل با ارائه کالایی جدید و بی‌سیم سعی در تغییر وضعیت نامطلوب بازار کنترلرها داشت، اما نتایج حاصل شده از عملکرد اینتل به‌هیچ‌عنوان رضایت بخش نبوده است. برای استفاده از این کنترلر ابتدا بایستی از وبسایت اینتل درایورهای مربوطه را دانلود کنید و سپس به انجام بازی برروی رایانه‌های شخصی (PC) بپردازید. همچنین از این دستگاه می‌توان به‌عنوان ماوس نیز استفاده نمود. اینتل در کنار این کنترلر هیچ کنسولی معرفی نکرد و شاید یکی از دلایل شکست این طرح، همین تصمیم نابه‌جا بوده باشد.

Sony DualShock 3 PlayStation 3

worst-games-controllers-4

کنسول پلی‌استیشن ۳ یکی از بحث برانگیزترین و خاطره‌انگیزترین کنسول‌های بازی در تاریخ به شمار می‌رود. استفاده از پردازنده‌های قدرتمند و ارائه کیفیت برتر بازی‌ها در نسل سوم کنسول‌های ژاپنی علاوه بر به انزوا کشیدن Xbox 360، سبب افزایش سود خالص سونی از دنیای بازی‌ها شد. اما چشم بادامی‌ها در کنار سخت‌افزار قدرتمند PlayStation 3، کنترلر مناسبی عرضه نکردند و این مسئله نقطه منفی مدیریت ژاپنی‌ها را گوشزد می‌کرد. درحالی‌که کنترلر اکس باکس ۳۶۰ تکرار استادانه طراحی مدرن قبلی را به همراه داشت، کنترلر دوآل شاک سونی با ظاهری مشابه در طول حدود یک دهه در مقابل رقبا عرض اندام می‌کرد. کنترلر دوآل شاک ۳ نقص محسوسی نداشت ولی نمی‌توان از طول کوتاه سیم شارژ و دکمه‌های جهت‌یابی ضعیف آن چشم‌پوشی کرد. گرچه تکمیل یک طراحی تکامل یافته کار دشواری محسوب می‌شود، اما سونی از افزودن جزییات ظاهری نیز خودداری کرد و آن را به نسل چهارم کنسول‌های بازی خود موکول کرد.

Power Glove Nintendo Entertainment System

worst-games-controllers-7

سال‌ها قبل از آن‌که ابزارهای پوشیدنی پا به عرصه وجود بگذارند، نینتندو با طراحی کنترلری موسوم به Power Glove سعی در کنترل بازی‌ها با ابزار پوشیدنی داشت. بازیکن با پوشیدن دستکش کنترلی می‌توانست با فشردن دکمه‌های تعبیه شده برروی ساعد دست به بازی کردن بپردازد و حتی با حرکت دادن دست به جهت‌های مختلف، فرمان‌های گوناگونی به کنسول بدهد. همه این قابلیت‌ها درحالی انجام‌پذیر بودند که هنوز ۲۱ سال تا معرفی اولین نسل از کینکت زمان باقی مانده است. نکته جالب درمورد این کنترلر، استفاده از ردیف شماره‌ها مشابه آنچه در کنترلر آتاری جگوار دیده بودیم است. فروش اندک این کنترلر و محدود شدن تعداد بازی‌های سازگار با این کنترلر به تنها دو بازی، از عوامل شکست این کنترلر خلاقانه هستند.

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:20

cfa9a38a7556247572220ea6ef8932a5_Lچند روز پیش کمپانی هواوی گوشی جدیدی را از سری Honor رونمایی کرد. به طور مشخصی هواوی برای این گوشی وسواس زیادی به خرج داده است و نتیجه ی این کار یک گوشی با طراحی بسیار زیبا و مشخصات فنی ایده آل به عمل آمده است. حال به نظر میرسد هواوی به خوبی توانسته توجه کاربران را توسط این گوشی جلب نماید و در طول این چند روز فروش فوق العاده ای را رقم بزند. در واقع طبق گزارش منتشر شده، در کمتر از ۴ روز، ۵ میلیون نفر برای خرید Honor 8 ثبت نام به عمل آورده اند.

اولین فروش رعد آسای هواوی برای Honor 8 تا ۲۸ تیر ماه ادامه خواهد داشت و در روز بعد هواوی اولین گوشی های Honor 8 را به کسانی که برای خرید این گوشی ثبت نام کرده اند تحویل میدهد. مطمئنا هواوی در اولین فروش خود نمیتواند تمام ۵ میلیون دستگاه را تحویل کاربران دهد و مشخص نیست اولین موجودی کمپانی چه تعداد است. محض یاد آوری مشخصات فنی آنر ۸، این گوشی مجهز به چیپست هشت هسته ای Kirin 950 به همراه چیپ گرافیکی Mali-T880 است. آنر ۸ نیز مانند پرچمدار امسال هواوی، به دوربین دوگانه ی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX286 همراه شده است. در قسمت جلو نیز دوربین ۸ مگاپیکسلی جهت ثبت تصاویر سلفی و مکالمات ویدئویی قرار گرفته است. این گوشی در نسخه های مختلفی از لحاظ حافظه وارد بازار میشود که در مدل پایه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است و در آخرین مدل ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی به کار گرفته شده است. قیمت نسخه ی پایه ی این مدل ۳۰۰ دلار، و قیمت آخرین مدل، ۳۷۴ دلار است.

آنر ۸ با این مشخصات فنی و بدنه ی شیشه ای به همراه فریم فلزی، بیشتر به یک گوشی پرچمدار شبیه است. اما قیمتی که هواوی برای این مدل در نظر گرفته است، تقریبا نصف پی ۹، پرچمدار ۲۰۱۶ کمپانی است. هنگام معرفی نیز پیش بینی میشد که آمار فروش این گوشی غافل گیر کننده باشد و این اتفاق رخ داده است. اگر هواوی بتواند در سریع ترین زمان ممکن باز هم آنر ۸ را در بازار موجود کند و نیاز بازار را تامین کند، مطمئنا آمار فروش این مدل بسیار بیشتر نیز خواهد شد. نظر شما درباره ی میزان فروش هواوی آنر ۸ چیست؟

نشر دیتالینک – sakhtafzarmag

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 6:35

Iris-Scanner-752x490صحبت درباره گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۷ در فضای آنلاین بسیار است و خبر‌های مختلفی درباره محصول بعدی سامسونگ به گوش می‌رسد. علاوه بر اطلاعاتی که درباره پردازنده، حافظه، نمایشگر و دیگر جزئیات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند منتشر می‌شود، برخورداری از ویژگی اسکنر چشمی در آن نیز برای بسیاری از کاربران جالب توجه بوده است. ما درباره این‌که عملکرد اسکنر چشمی گلکسی نوت ۷ چگونه خواهد بود، هیچ اطلاعی نداشتیم؛ اما اکنون به لطف تصاویری که از آن به بیرون درز کرده چگونگی باز کردن قفل دستگاه توسط این فناوری دقیقا مشخص شده است.

تصاویر منتشر شده از یک نمونه آزمایشی نشان می‌دهد که اسکنر چشمی گلکسی نوت ۷ با استفاده از روش اسکن مادون قرمز اقدام به باز کردن قفل این دستگاه می‌کند. بزرگ‌ترین مزیت این فناوری آن است که با چنین روشی، گلکسی نوت ۷ قادر خواهد بود حتی در شب و یا شرایط محیطی با نور بسیار کم نیز داده‌ها را دریافت و قفل دستگاه را باز کند. این تصاویر همچنین نشان داد که تکنولوژی اسکنر چشمی گلکسی نوت ۷ می‌تواند با سرعت باز کردن قفل دستگاه از طریق سنسور اثرانگشت نیز برابری کند.

galaxy-note-7-leak-02-1-540x1024

چندی پیش عنوان شد که سامسونگ قصد دارد تا هم‌زمان با معرفی فبلت Samsung Galaxy Note 7 در ۲ اوت (۱۲ مرداد ماه) عرضه آن به بازار‌های جهانی را نیز آغاز کند. کمتر پیش می‌آید که یک گوشی هم‌زمان با تاریخ رونمایی برای عرضه در بازار نیز بارگیری شود؛ اما گویا برای گلکسی نوت ۷ چنین سرنوشتی در انتظار است.

برای مشخصات این فبلت ذکر شده که دارای یک نمایشگر ۵٫۷ اینچ / ۶ اینچی سوپر آمولد ۲K دو منحنی بوده و از پردازنده جدید کوالکام، تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ قدرت خواهد گرفت. ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، فضای ذخیره سازی آن را تشکیل خواهد داد.

در پشت گوشی Galaxy Note 7 یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و برای گرفتن سلفی و برقراری تماس ویدئویی، دوربینی ۵ مگاپیکسلی در جلو دیده خواهد شد. این دستگاه با کد حفاظتی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و اجسام خارجی آبدیده شده است. شایعه شده که این دستگاه قدرتمند با قیمت ۶۳۰۰ یوان، چیزی در حدود ۹۵۰ دلار به فروش خواهد رسید، رقم بسیار بالایی است؛ اما طرفداران سامسونگ قطعا از آن حمایت خواهند کرد.

galaxy-note-7-leak-02-3

galaxy-note-7-leak-02-2

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 6:35

سونی با معرفی خانواده X در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶، از واژه ای به اسم صفحه نمایش خمیده استفاده کرد. برای آنهایی که تصورشان از صفحه نمایش خمیده چیزی مثل گوشی LG G flex یا حتی سری Edge سامسونگ است، به کار بردن واژه خمیده برای اکسپریا X کمی عجیب است. اما سونی چه دلیلی برای به کار بردن این واژه در سری X دارد؟

در مورد صفحه نمایش سری X گفته شده که این دستگاه ها از صفحه نمایش ۲٫۵D بهره میبرند. حال به راستی صفحه نمایش ۲٫۵D چیست؟ آیا واقعا خمیده است یا نه؟ همانطور که در بررسی تخصصی اکسپریا X نیز قول داده بودیم، سعی داریم تا به این سوال ها پاسخ روشنی بدهیم.

بهتر است از ابتدا واژه ۲٫۵D را کالبد شکافی کنیم. حرف D در اینجا مخفف Dimensional به معنای بُعد است. بنابراین ۲٫۵D یعنی دو و نیم بُعدی! اولین نقطه مبهم در همین ابتدای کار مطرح است. اینکه مگر میشود بین دو بعدی و سه بعدی، حالت دیگری به اسم دو و نیم بعدی هم وجود داشته باشد؟

ما اگر بخواهیم به طور ساده تر بیان کنیم، صفحه نمایش های تخت در اکثر گوشی های هوشمند مثل تمامی اسمارت فون های سونی تا به امروز ۲D یا همان دو بعدی هستند. در مقابل صفحه نمایش برخی از گوشی های هوشمند مثل LG G flex یا حتی سری Edge سامسونگ به طور کامل خمیده هستند که به آنها صفحه نمایش ۳D میگوییم. حال، بین این دو حالت میتوانیم صفحه نمایش دیگری در نظر بگیریم که بر خلاف صفحه نمایش های ۲D، اندکی انحنا دارد اما انحنای آن در مقایسه با صفحه نمایش ۳D کمتر است.

Mi-Note-2.5D-glassپس کار چندان سختی برای توصیف صفحه نمایش ۲٫۵D در پیش نداریم. صفحه نمایش های ۲٫۵D یا دو و نیم بعدی، به صفحه نمایش هایی گفته میشوند که در لبه های آن اندکی انحنا وجود دارد. این انحنا در برخی از گوشی های هوشمند که دارای چنین صفحه نمایشی هستند، به خاطر قرارگیری پنل صفحه نمایش در بالاتر از سطح بدنه به خوبی دیده میشود و در برخی دیگر نیز آنچنان آشکار نیست و نیازمند دقت فراوانی برای تشخیص آن است.

اما شاید این سوال مطرح شود که صفحه نمایش ۲٫۵D چه مزیتی نسبت به صفحه نمایش های ۲D دارد؟ مهمترین مزیت این صفحه نمایش نسبت به صفحه نمایش های تمام تخت، زیبایی آنهاست. در همین اکسپریا X اگر از نزدیک به حاشیه های صفحه نمایش نگاه کنید زیبایی خاصی نسبت به سایر گوشی های اکسپریا در آن میبینید که به لطف انحنای کم در لبه های صفحه نمایش بدست آمده است. از مزایای دیگر این صفحه نمایش میتوان به ارگونومی بهتر آن در هنگام بدست گرفتن گوشی اشاره کرد. لبه های منحنی نسبت به لبه های تیز، در هنگام کار با تاچ حس بهتری به کاربر میدهد.

175921s2ymtct1z493ms2y

ساخت صفحه نمایش های ۲٫۵D نیازمند تکنولوژی خاصی نیست و مراحل ساخت آن تقریبا با صفحه نمایش های تخت یکی است. تنها در هنگام برش صفحه نمایش و مرحله پایانی آن به لبه های صفحه نمایش با ابزارهای خاصی شکل داده میشود.

سونی از امسال به استفاده از صفحه نمایش های ۲٫۵D روی آورده و خانواده X را نیز اولین های خود در بهره مندی از این قابلیت قرار داده است. از آنچه که امروز ما با هم مرور کردیم، صفحه نمایش های دو و نیم بعدی را نمیتوانیم یک تکنولوژی عجیب قلمداد کنیم و یا این که به عنوان یک قابلیت اساسی به آن تمرکز کنیم، اما آن را در سری X به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در زیباتر کردن دستگاه و همچنین ارگونومی بهتر و خوش دست تر شدن دستگاه خواهیم شناخت که شاید در آینده نیز شاهد استفاده از آن در گوشی های هوشمند بیشتری از سونی باشیم.

175914mqk0yqibqbqv1eqk

نشر دیتالینک – xperian

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 20:37

1468385933

مرکز تماس ویژه مشترکین سازمانی رایتل در راستای افزایش رضایت و پاسخگویی به این دسته از مشترکین راه‌اندازی شد. با راه‌اندازی این مرکز، آن دسته از مشترکان رایتل که از خدمات ویژه سازمانی این اپراتور استفاده می‌کنند، می‌توانند ضمن استفاده از سبد محصولات و خدمات رایتل، از مزایای مرکز تماس نیز بهره‌‌مند شوند. پاسخگویی به درخواست­‌ها و مشکلات مشترکان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از جمله این مزایا است و مشترکان سازمانی در بدو تماس به صورت خودکار شناسایی شده و تماس آن­ها به صف مجزایی هدایت خواهد شد.

فضای پاسخگویی در نظر گرفته شده کاملا مستقل از صف تماس ویژه مشترکان عادی است و با تعریف متفاوتی از سطح ارایه خدمات توسط کارشناسان و متخصصان آموزش دیده متناسب با سبد محصولات و خدمات دریافتی، به مشکلات آن­‌ها رسیدگی می‌شود. همچنین خدمت‌رسانی به مشترکین سرویس­‌ها و خدمات سازمانی به صورت شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته از طریق این مرکز صورت خواهد پذیرفت. بنابراین مشترکان می‌توانند با اطمینان خاطر از سرویس­‌ها و محصولات سازمانی رایتل استفاده و در صورت بروز خطا و یا مشکل و یا نیاز به راهنمایی در ارتباط با نحوه استفاده از سرویس­‌ها به صورت شبانه‌روزی با این مرکز تماس ارتباط داشته باشند.

شایان ذکر است در این مرکز، کارشناسان آموزش دیده در حوزه خدمات و محصولات سازمانی پاسخگوی مشترکین خواهند بود و می‌توانند با استفاده از دانش خود به راهنمایی و حل مشکلات مشترکین بپردازند. علاوه بر این در صورت نیاز از طریق این مرکز به متخصصان حوزه خدمات و سرویس‌های سازمانی معرفی خواهند شد و در اسرع وقت راهنمایی­‌ها و مشاوره­‌های تخصصی لازم به آن­‌ها ارایه خواهد شد. نمایندگان رسمی معرفی شده از سوی مشترکان سازمانی رایتل که از سبد محصولات و خدمات ویژه سازمانی این اپراتور استفاده می‌کنند، می‌توانند از طریق شماره تلفن ۲۰۰ از خطوط رایتلی و ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط با این مرکز تماس گرفته و از “خدمات ویژه مشترکان سازمانی” بهره‌مند شوند.

نشر دیتالینک – shabakeh-mag

- - , .
.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 18:26

امروز کمپانی ایسوس با معرفی گوشی ایسوس زنفون ۳ لیزر و زنفون ۳ مکس خانواده گوشی‌های زنفون ۳ خود را بزرگ‌تر کرد. این دو عضو جدید پس از معرفی گوشی‌های زنفون ۳، زنفون ۳ دلوکس و زنفون ۳ اولترا که در ماه مه رونمایی شده بودند، به بازار گوشی‌های هوشمند وارد شدند. هر دو گوشی ایسوس زنفون ۳ لیزر و ایسوس زنفون ۳ مکس امروز با برگزاری رویدادی در ویتنام رسما زندگی واقعی خود را آغاز کرده و جالب است که هیچ تصویری از آن‌ها در فضای مجازی منتشر نشد.

گوشی Zenfone 3 Laser همان‌طور که از نامش نیز پیداست، به‌عنوان جانشین مدل Zenfone 2 Laser معرفی شد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی PixelMaster 3.0 این گوشی هوشمند به نسل دوم سیستم فوکوس خودکار لیزری فوق سریع مجهز شده که در مدت ۰٫۰۳ ثانیه می‌تواند روی سوژه‌ی مورد نظر فوکوس کند. این دوربین از سنسور Sony IMX214 بهره‌مند شده و همچنین از سیستم ثبات تصویر الکترونیکی و سنسور اصلاح رنگ نیز برخوردار است.

این دستگاه دارای یک نمایشگر لمسی ۵٫۵ اینچی فول اچ دی (رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل) بوده و یک شیشه‌ ۲٫۵D در جلوی آن قرار گرفته است. ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، فضای ذخیره سازی آن را تشکیل داده و به یک سنسور اثرانگشت نیز مجهز شده است. گوشی ایسوس زنفون ۳ لیزر با ضخامت ۷٫۹ میلی‌متر و با برچسب قیمتی ۵،۹۹۰،۰۰۰ دانگ، چیزی در حدود ۲۶۸ دلار آمریکا در ویتنام عرضه خواهد شد.

gsmarena_002-11-620x330

اما گوشی ایسوس زنفون ۳ مکس با یک باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خودنمایی کرد. با اینکه این باتری نسبتا بزرگ است؛ اما در مقایسه با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در گوشی Zenfone Max همچنان از ظرفیت کمتری برخوردار است. در این گوشی یک نمایشگر IPS LCD لمسی ۵٫۲ اینچی در یک بدنه‌ی تمام فلزی جای گرفته، ۳ گیگابایت رم داشته و به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. یک سنسور اثرانگشت با واکنش سریع از ویژگی‌های گوشی Zenfone 3 Max است. این دستگاه با ۴,۴۹۰,۰۰۰ دانگ ویتنام، حدود ۲۰۱ دلار قیمت‌گذاری شده است.

این تمامی اطلاعاتی است که از این دستگاه‌ها وجود دارد. امیدواریم که کمپانی Asus هم‌زمان با راه‌اندازی این دو گوشی هوشمند در دیگر بازارهای جهانی جزئیات بیشتری از آن‌ها را به اشتراک گذارد.

نشردیتالینک-gadgetnews

- - , .
.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 0:43

1468307519

صحبت از فیلم‎های علمی‎ تخیلی نیست، حالا قرن ۲۱ام است و سرعت رشد فناوری بسیار بالا است. کنترل صفحه نمایش یک کامپیوتر تنها به وسیله چشم تصوری است که بیشتر و بیشتر به واقعیت نزدیک می‎شود، و همه اینها به لطف یک استارت آپ پایه گذاری شده در سیلیکون ولی به نام Eyefluence محقق شده است که هدفش حول محور ناوبری و کنترل تجهیزات الکترونیکی بدون نیاز به استفاده از دست در گردش است. هر چند اغلب فعالیت‎ها و پیشرفت‎های این گروه مخفی نگه داشته می‎شود، TechCrunch گزارش داده است که Eyefluence روی چندین نمونه اولیه مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است.

آزمایش Eyefluence با استفاده از عینک‎های واقعیت افزوده مجهز به دوربین‎هایی که جهت نگاه کردن شما را تحت نظر قرار می‎دهد روی چندین نمونه اولیه مختلف انجام شده است. برای کلیک کردن هم تنها کافی است به موضوع مورد نظر کمی‎ خیره شوید.

این گروه اعلام کرده است که می‎توان این فناوری را روی طیف گسترده‎ای از کاربردها و نرم افزارهای مختلف مورد استفاده قرار داد. فرقی نمی‎کند که شما به دنبال خرید آن‎لاین یک کالا باشید و یا بخواهید یک عکس را برای دوست خود ارسال کنید، همه این کارها را می‎توانید بدون حرکت دادن دستان خود انجام دهید. موسس و مدیر عامل Eyefluence، جیم مارگراف می‎گوید: «این سیستم بی نیاز از استفاده از دست با سرعتی فراتر از آنچه شما تصور می‎کنید در حال حرکت است.» و از آنجا که فناوری‎های مشابه دیگری در بازار وجود دارد، مارگراف اصرار دارد که امکانات کاربردی Eyefluence «بدون نیاز به انتظار کشیدن و چشمک زدن» بسیار بیشتر از سایر فناوری‎های موجود است.

راز این شرکت در تکیه بر بیومکانیک نهفته است. طبق گفته خود این گروه، این رابط کاربری بر پایه ارتباط بین مغز و چشم بنا شده است که به همان اندازه مرموز بودنش جالب نیز هست.

مارگراف اوایل امسال به VentureBeat اعلام کرد: «پایه اصلی کار ما این است که به چشمان شما اجازه دهیم همان کارهای معمول یک چشم را انجام دهد. ما شما را وادار نمی‎کنیم که کارهای عجیب و غریب انجام دهید. ما تمام بخش‎های این رابط کاربری را به گونه‎ای طراحی کرده‎ایم که با کارهایی که چشمان شما در حالت طبیعی انجام می‎دهند هماهنگ باشد، به همین دلیل این رابط کاربری بسیار سریع عمل کرده و شما را خسته نمی‎کند و مهم‎تر این که یادگیری آن نیز بسیار آسان است. ما به مجموعه‎ای از چیزهایی فکر می‎کنیم که می‎توان آنها را در واقعیت مجازی پیاده سازی کرد. شما در فناوری واقعیت مجازی می‎توانید به اطراف خود نگاه کنید و در آن واحد سیل عظیمی‎ از اطلاعات را مشاهده کنید. ما معتقدیم که از این روش می‎توان برای تغییر نحوه پردازش اطلاعات توسط انسان، حل مسائل، یادگیری و برقراری ارتباط استفاده کرد.»

این استارت آپ به TechCrunch گفت که برنامه‎هایی برای مشارکت با برندهای بزرگ دارد تا بتوان سیستم کنترل با چشم را به محصولات جدید اضافه کرد. اما آنها در مورد زمان و نحوه انجام این کار توضیح بیشتری ندادند. مارگراف تنها به یک جمله ساده بسنده کرد: «ما با تولیدکنندگان بزرگی که دستگاه‎هایی با نمایشگر قابل اتصال به سر می‎سازند در حال همکاری هستیم.»

نشر دیتالینک – shabakeh-mag

- - , .
.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 0:43

960-playstation-4k-a-good-move-sonyچندی پیش یکی از مقامات رسمی سونی وجود کنسول ارتقا یافته ای با نام PS4 Neo یا PS4K را تأیید کرده بود و حالا امروز باز هم سونی وجود چنین کنسولی را برایِ بار دوم تأیید کرده است. ساعاتی پیش یکی از منابع خبری نزدیک به سونی مشخصات احتمالی PS4 Neo را لو داد، که البته باید به آن نیم نگاهی به عنوان شایعه نیز داشته باشیم، چون هنوز رسماً توسط هیچ مقامی تأیید نشده است.

بر اساس اطلاعات لو رفته، انتظار میرود PS4 Neo از همان هسته هایِ « Jaguar » بهره ببرد که پیش از این در Playstation 4 سونی استفاده شده بود؛ اما وجه تمایز آن با نسخه اصلی، ارتقایِ فرکانس هشت هسته این پردازنده به ۲٫۱ گیگاهرتز است. همچنین، گفته میشود سونی برایِ کنسول ارتقا یافته خود از چیپ گرافیکی جدیدی بهره گرفته است که توان پردازش ۳۶ واحد را دارد و در فرکانس کاری ۹۱۱ مگاهرتز فعالیت میکند.

بدین ترتیب، PS4 Neo در پردازش هایِ گرافیکی تقریباً ۲٫۳ برابر سریعتر از نسخه اصلی Playstation 4 میباشد. درباره حافظه رم نیز گفته میشود که PS4 Neo از همان ۸ گیگابایت حافظه رم GDDR5 بهره میبرد که پیش از این در نسخه اصلی PS4 دیده ایم، اما پهنایِ باند آن از ۱۷۴ گیگابیت به ۲۱۸ گیگابیت ارتقا یافته است.

درباره حافظه ذخیره سازی هم گفته میشود که کنسول ارتقا یافته سونی از همان حجم هایِ ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت سابق بهره میبرد. پس اینطور که به نظر میرسد، حرف هایِ مقامات رسمی سونی را باید جدی بگیریم و PS4 Neo را به چشم یک محصول ارتقا یافته بنگریم، نه محصولی انقلابی.

از طرفی باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که احتمالاً سونی برایِ پایین آوردن هزینه هایِ نهایی کنسول ارتقا یافته خود از چنین قطعاتی بهره گرفته است و از طرفی دیگر باید این موضوع را خاطر نشان کنیم که شاید سونی برایِ از دست ندادن کاربران کنسول محبوب Playstation 4 خود از ارائه محصولی انقلابی امتناع کرده است. البته نیاز به یادآوری نیست که تمام این حرف و حدیث ها صرفاً در حد گمانه زنی هستند و بهتر است به دیده شایعه به آنها نگاه کنیم تا یک خبر رسمی؛ چون هنوز حتی نام این کنسول و تاریخ معرفی آن نیز مشخص نیست.

نشر دیتالینک – xperian

- - , .
.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 136 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 0:43

Gamescom-PES2017

به گزارش اختصاصی دیتالینک،طبق اخباری که منتشر کرده ایم، PES 2017 رسما در ۲۳ شهریور در آمریکای شمالی و در ۲۵ شهریور در انگلستان منتشر خواهد شد. بازی  PES 2017 برای کنسول‌های بازی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ با قیمت ۶۰ دلار و برای رایانه‌های خانگی، کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ با قیمت ۴۰ دلار عرضه می‌شود.

اما طبق روال هر سال پیش از انتشار این بازی مخاطبین این بازی امکان تست بازی در نسخه دموی این بازی را بصورت رایگان خواهند داشت،(دموی این بازی نیز درصورت امکان بلافاصله در دیتالینک برای دانلود منتشر می گردد)شرکت کونامی، به‌تازگی تایید کرده است که دموی قابل بازی PES 2017 در ماه آینده در نمایشگاه گیمزکام، در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران، می‌توانند بخشی از تغییرات صورت‌گرفته در این بازی را تجربه نمایند.نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۶ در ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) الی ۲۱ آگوست آغاز به‌کار می‌کند.

گفتنی است در نمایشگاه گیمزکام سال گذشته PES 2016 توانست عنوان برترین بازی ورزشی نمایشگاه را کسب کند.

بادیتالینک همراه باشید.

- - , .
.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 128 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 14:05

همانطور که می‌دانید میزو یک شرکت چینی سازنده گوشی‌های هوشمند است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد، این شرکت در حال حاضر محصولات مقرون به‌صرفه بسیاری را به بازار عرضه کرده که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هستند، یکی از بهترین محصولات این شرکت گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت ( Meizu m3 note ) است.با دیتا لینک همراه باشید.

شرکت میزو با دستگاه‌های مقرون به‌صرفه و همچنین قدرتمند خود تجربه خوبی را به کاربران خود داده است، سری ام دستگاه‌های میزو بسیار پرطرفدار هستند، برای مثال گوشی هوشمند میزو ام ۱ نوت در زمان عرضه فروش بسیاری را داشت و همچنین میزو ام ۲ نوت با طراحی متفاوت‌تر از نسخه قبلی هم عملکرد خوبی را در بازار داشت. نزدیک به یک سال بعد شرکت میزو گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت به بازار عرضه کرد، اکنون قصد بررسی این دستگاه را داریم، حال بهتر است که زمان را از دست ندهیم و هرچه زودتر این بررسی را باهم آغاز کنیم.

طراحی

Meizu-M3-Note-12-840x560-620x413

شرکت میزو گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت را از جنس آلومینیوم ساخته است، اگرچه ساختار کلی آن تغییر یافته اما زیبایی و سختی گذشته را دارد. دستگاه فوق به بهترین شکل ممکن طراحی شده و طراحی متقارن پایینی دستگاه زیبایی خاص خود را دارد، همچنین صفحه منحنی کار با دستگاه را راحت‌تر کرده است. کیفیت ساخت دستگاه بسیار قابل توجه بوده و باتوجه به قیمت آن در رتبه عالی قرار گرفته است.

Meizu-M3-Note-14-840x560-620x413

در قسمت پایینی دستگاه دکمه‌های هدایت کننده اندرویدی هم به شکل خاصی طراحی شده‌اند، دکمه فیزیکی هوم در کنار دکمه‎های لمسی طرفین در مکان خوبی قرار گرفته است. دکمه سمت چپ نقش رفتن به عقب را دارد و همچنین دکمه سمت راست امکان سوییچ بین اپلیکیشن‌های باز شده را فراهم می‌سازد. البته اگر به قسمت پایینی دستگاه توجه داشته باشید، حتما متوجه طراحی مشابه به آیفون خواهید شد، این دستگاه بسیار شبیه به آیفون طراحی شده است و جدا از دکمه هوم بیضی شکل بسیار به آیفون شبیه است.

صفحه‌نمایش

Meizu-M3-Note-1-840x560-620x413

پانل فوق‌العاده IGZO در نسخه‌های قبلی این گوشی هوشمند یعنی ام ۱ نوت و ام ۲ نوت وجود داشت و دلیل حذف شدن آن در نسخه جدید شاید علت گران بودن آن باشد. گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت دارای صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی ۱۰۸۰p بوده و اوج زیبایی رنگ‌ها در آن دیده می‌شود.

Meizu-M3-Note-5-840x560-620x413

اگرچه کیفیت صفحه‌نمایش نسبت به نسخه‌های دیگر متفاوت است، اما صفحه‌نمایش موجود در گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت دارای قیمت مناسبی است، زاویه دیدن عالی بوده، نور خورشید به‌طور متوسط در آن تاثیر دارد، رنگ‌های واقعی‌تر را نمایش می‌دهد، همچنین با Dinorex T2X-1 در برابر خراش‌های سطحی مقاوم است، پس از هفته‌ها استفاده هیچ‌گونه تفاوتی در ساختار صفحه‌نمایش حس نمی‌شود.

عملکرد

Meizu-M3-Note-22-840x560-620x413

درحالی‌که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده موبایل مانند شیائومی پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون را برای دستگاه‌های خود انتخاب می‌کنند، شرکت میزو پردازنده مدیاتک را برای این دستگاه انتخاب کرده است. البته سورپرایز بزرگی نیست و تفاوت‌های میان این دو نوع پردازنده یافت می‌شود. گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت دارای پردازنده مدیاتک Helio P10 بوده که می‌تواند جایگزین کوالکام اسنپدراگون ۶۱۷ باشد. این پردازنده در مقایسه با عملکرد و قیمت اسنپدراگون خوب است و در کل عملکرد نسبتا خوبی را دارد.

گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت دارای دو گزینه برای خرید است که تفاوت آن‌ها در میزان رم بوده، اگر شما قصد خرید این دستگاه را داریم می‌توانید دستگاه را با رم ۲ یا ۳ گیگابایتی انتخابی خریداری کنید. ممکن است تفاوت چندانی برای میزان رم به چشم نخورد، اما اگر قصد انجام پردازش‌های سنگین‌تر را دارید نسخه ۳ گیگابایتی برای خرید مناسب‌تر است.

گوشی هوشمند میزو ام نوت ۳ عملکرد خوبی در پردازش اطلاعات و داده‌ها دارد، اما متاسفانه در عملکرد بازی‌ها بسیار ضعیف است، البته منظور ما این است که دستگاه فوق توانایی پردازش بازی‌ها را ندارد، در این بررسی از بازی‌های سنگین با گرافیک بالا مانند آسفالت ۸ استفاده شده که متاسفانه عملکرد چندان مناسبی نداشته است و اگر واقع بین باشیم بسیار ضعیف است.

سخت‌افزار

Meizu-M3-Note-18-840x560 (1)

میزو ام ۳ نوت یک دستگاه دو سیم کارته بوده و شما می‌توانید به‌طور همزمان از دو سیم کارت در آن استفاده کنید. همچنین اگر حافظه داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی برای شما مناسب نیست می‌توانید از یکی از اسلات‌های سیم کارت به‌عنوان کارت حافظه میکرو اس دی استفاده کنید، لازم به ذکر است که ارتقا دستگاه تا سقف ۲۵۶ گیگابایت امکان پذیر است.

Meizu-M3-Note-21-840x560-620x413

علاوه بر این دستگاه فوق از اتصال ۴G LTE پشتیبانی می‌کند، البته در برخی از کشورها تنها سیگنال‌های ۲G و ۳G موجود است. علاوه بر این آزمایش‌هایی هم در زمینه کیفیت صدا در زمان تماس روی آن انجام شده که ظاهرا دارای یک کیفیت معمولی است. گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت به یک سنسور اثر انگشت روی دکمه فیزیکی هوم مجهز است که نسبتا سریع بوده و در مقایسه با قیمت کم آن یک سنسور بسیار عالی به شمار می‌آید.

عمر باتری

این دستگاه به باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپری غیرقابل‌ جابه‌جایی مجهز بوده که قادر به ارائه عمر باتری بسیار عالی است. ام ۳ نوت در زمان کار مداوم می‌تواند انرژی خود را تا پنج ساعت و نیم تامین کند و در زمان استفاده معمولی می‌تواند انرژی را برای یک روز و نیم تامین کند، این عملکرد خوب بوده و عمر باتری عالی را ارائه می‌دهد.

Meizu-M3-Note-Battery-Test-4-16-792x446-620x349

عملکرد باتری میزو ام ۳ نوت بسیار بهتر از برخی از دستگاه‌های رقیب است که شامل پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ می‌شود. البته جدا از همه این‌ها باید قیمت بسیار پایین دستگاه را هم نسبت به رقبای پرچم‌دار در نظر گرفت.

باتری

Meizu-M3-Note-7-840x560-1-620x413

دوربین اصلی یا پشتی میزو ام ۳ نوت ۱۳ مگاپیکسل بوده و عملکرد آن متناسب با قیمت گوشی است. متاسفانه تصاویر گرفته شده با این دستگاه فاقد جزئیات بوده و ویژگی شگفت‌آوری ندارد. اگرچه دوربین رنگ‌ها را به‌صورت خوبی نشان می‌دهد و تا حد ممکن طبیعی هستند، اما در کل نمی‌توان به آن لقب دوربین بی‌نظیر را داد، کیفیت آن نسبتا معمولی است.

نرم‌افزار

Meizu-M3-Note-13-840x560-620x413

گوشی هوشمند میزو ام نوت ۳ دارای سیستم‌عامل سفارشی Flyme 5 OS بوده که مبتنی بر اندروید ۵٫۱ لالی پاپ است. به‌طورکلی سیستم‌عامل Flyme تفاوت‌های عمده بسیاری را با اندروید دارد. این سیستم عامل سازگاری بسیاری با سنسور اثر انگشت دارد و شاید با نسخه اصلی اندروید این عملکرد ایجاد نشود. علاوه بر این سیستم عامل سفارشی میزو دارای گزینه‌های جالبی در پانل اطلاع رسانی است.

Meizu-M3-Note-Screenshots-3-792x446-620x349

گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت در نگاه کلی ( جمع‌بندی و قیمت )

گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت اکنون در چین با قیمت ۱۲۰ دلار موجود است، البته فروش توسط شخص ثالث با قیمت ۲۰۰ دلار انجام می‌شود. این دستگاه در مدل پایه ۱۶ گیگابایتی با رم ۲ گیگابایتی موجود است، همچنین مدل دیگر دستگاه دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و رم ۳ گیگابایتی است، هردو مدل در رنگ‌های مختلف موجود است.

اگر شما قصد خرید گوشی‌های هوشمند مقرون به‌صرفه را دارید، قطعا سری ام میزو می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد، اگر با نبودن بدنه فلزی و سنسور اثر انگشت مشکلی ندارید، گوشی هوشمند میزو ام ۲ نوت برای شما گزینه خوبی است، اما اگر این دو از ملاک خرید شما هستند، می‌توانید میزو ام ۳ نوت را برای خرید انتخاب کنید. به هر حال گوشی هوشمند میزو ام ۳ نوت در میان میانرده‌ها گزینه خوبی برای خرید است و در مقایسه با محصولات شرکت‌های رقیب عملکرد فوق‌العاده خوبی را دارد.

نشردیتالینک-gadgetnews

- - , .
.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 124 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 14:05

شرکت خودروسازی نیسان به عنوان نخستین شرکت ژاپنی قصد دارد اولین خودروی ژاپنی خودران را به بازار عرضه کند.

 این خودروها به یک سیستم رانندگی خودران مجهز خواهد بود که فرمان، پدال ترمز و دریچه تزریق بنزین را در بزرگراهها کنترل می‌کند.

سیستم پروپایلوت(ProPILOT) قرار است در مینی‌ون‌های نسل پنجم “سرنا” نصب شوند که تا پایان ماه اوت سال جاری وارد بازار خواهند شد.

نیسان همچنین قصد دارد این سیستم خودران را بر روی خودروی نیسان قشقایی ۲۰۱۷ در اروپا معرفی کند.

این سیستم که برای رانندگی در بزرگراه طراحی شده، از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط یک دوربین برای تشخیص خطوط جاده و سایر خودروها به شکل سه‌بعدی استفاده می‌کند.

با توجه به اینکه سرعت خودرو در این سیستم توسط راننده قابل تنظیم است، ProPILOT فاصله ایمنی را از خودروی جلویی حفظ کرده و فرمان خودرو نیز موقعیت آن را در مرکز باند حفظ خواهد کرد.

سیستم مذکور همچنین با توجه به خودروی جلویی از پدال ترمز استفاده کرده و در صورت نیاز، توقف کامل خواهد کرد.

اگرچه این سیستم در حال حاضر تنها برای استفاده در جاده‌های تک بانده طراحی شده، اما نیسان می‌گوید فناوری تعویض باند خودکار آن تا سال ۲۰۱۸ آماده خواهد شد و تا سال ۲۰۲۰، خودروهای خودران وارد جاده‌ها و تقاطع‌های شهری خواهند شد.

- - , .
.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 128 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 14:05

همانطور که می‌دانید UFS نسل جدید کارت‌های حافظه است که نام آن عبارت کوتاه شده Universal Flash Storage است. کارت‌های حافظه UFS دسترسی به حافظه را بسیار سریع‌تر می‌کنند و کاربرد زیادی در گوشی‌های هوشمند سریع خواهند داشت. حال از این تکنولوژی جدید در کارت‌های حافظه که قرار است جایگزین میکرو اس‌دی باشد چه انتظاراتی داریم؟ با دیتا لینک همراه باشید.

در حال حاضر تولیدکنندگان بسیاری مشغول کار بر روی این تکنولوژی هستند، البته سامسونگ به‌تازگی جزئیات تازه‌ای را درباره اولین کارت حافظه UFS منتشر کرده است. همچنین انتظار می‌رود که دیگر تولیدکنندگان به در طی سال آینده به تولید کارت‌های حافظه با استانداردهای JEDEC Universal Flash Storage 1.0 Card Extension بپردازند.

در گذشته خبرهای بسیاری درباره کارت‌های حافظه UFS منتشر شده بود و نکته‌های بسیاری درباره آن می‌دانستیم، در اصل قرار بر این شده که از تکنولوژی فوق به‌جای eMMC ( ماژول حافظه ) استفاده شود. این کارت‌های حافظه در گوشی‌های هوشمند، کروم بوک‌ها و نوت بوک‌های ارزان قیمت کارایی دارند. البته در حال حاضر سامسونگ از این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج استفاده می‌کند و شاید به‌زودی در محصولات بیشتری دیده شوند.

حافظه جانبی بسیار سریع‌تر

اولین ویژگی که در کارت‌های حافظه UFS ارائه شده است، سرعت خواندن و نوشتن بالای داده‌ها و اطلاعات است، البته در این زمینه UFS یک قدم بزرگ از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی جلوتر است. کارت‌های UFS سامسونگ سرعت خواندن ۵۳۰ مگابایت بر هر ثانیه را ارائه می‌دهند درحالی‌که بالاترین سرعت ارائه شده با کارت‌های UHS-II از نوع Full Dublex تقریبا ۱۵۶ مگابایت بر هر ثانیه است.

Full-and-half-duplex

البته UHS-II در حالت half duplex بالاترین سرعت آن ۳۱۲ مگابایت بر هر ثانیه، در این حالت حجم گسترده اطلاعات در زمان انتقال فقط از یک جهت ارسال می‌شود، پس سرعت آن افزایش می‌یابد. در حال حاضر اولین کارت‌های حافظه UFS سرعت خواندن ۵۳۰ مگابایت بر هر ثانیه و سرعت نوشتن ۱۷۰ مگابایت بر هر ثانیه را ارائه می‌دهند، جالب است بدانید که سرعت خواندن اطلاعات در کارت‌ها حافظه full duplex UHS-II تقریبا ۱۵۶ مگابایت بر هر ثانیه بوده و سرعت نوشتن آن ۹۰ مگابایت بر هر ثانیه است و برای UHS-I در سطح پایین سرعت خواند و نوشتن به ترتیب ۱۰۴ و ۶۰ مگابایت بر هر ثانیه است.

UFS-memory-speed-comparison-620x383

شرکت سامسونگ در طول معرفی این محصول خود تعداد عملیات ورودی / خروجی در هر ثانیه را در حافظه‌های جدید اعلام کرده بود که در فلش مموری‌ها استفاده نمی‌شود و عملکرد آن‌ها به هارد دیسک‌های مکانیکی بازمی‌گردد، پس به آن توجه چندانی نمی‌شود. البته این اعداد و ارقام حداکثر سرعت هستند و به زمان تاخیر داده‌ها هم در انتقال تاثیر دارد.

با این حال عملکرد کارت‌ها حافظه در کارت‌های حافظه UFS به حدی بهبود یافته که نقصی در آن دیده نمی‌شود. کارت‌های حافظه میکرو اس دی با هزینه کم هم در بازار موجود هستند و سرعت نوشتن اطلاعات در آن‌ها تنها ۱۰ مگابایت بر ثانیه است، البته این سرعت مربوط به Class 10 بوده و تنها مدل V90 سرعت نوشتن ۹۰ مگابایت بر هر ثانیه را ارائه می‌دهد، از سوی دیگر کارت‌ها حافظه UFS سرعت خواندن و نوشتن بین ۳ تا ۵ برابر سریع‌تر را ارائه می‌دهند که رقم بالایی است.

پس کارت‌های حافظه میکرو اس دی در دنیای امروزه کاربردی هستند و عملکرد آن‌ها مشکلی ندارد و به‌راحتی می‌توان با آن‌ها ویدئوهای ۱۰۸۰P و همچنین تصاویر باکیفیت ۱۶ مگاپیکسلی را ذخیره کرد، با این حال ویدئوهای ۴K، عکاسی RAW، و برخی دیگر از داده‌های سنگین و شاید بازی‌ها به حافظه‌های سریع‌تر و گوشی‌های هوشمند سریع‌تر نیاز دارند.

اگر شما از دارندگان دستگاه‌هایی هستید که قادر به ثبت تصاویر RAW است، احتمالا متوجه شده‌اید که ذخیره و پردازش کردن آن‌ها قدری زمان بر است و ذخیره آن‌ها به فرمت‌های کم‌حجم‌تر مانند JPEG قدری طول می‌کشد، علاوه بر این ضبط فیلم‌های ۴K صحنه آهسته یا اصطلاحا اسلوموشن به حافظه سریع‌تر نیاز دارد.

کارت‌های حافظه UFS مصرف باتری کمتری دارند

معمولا ابزارهایی که دارای سرعت بالا هستند، عمر باتری را به‌سرعت تخلیه می‌کنند. با این حال تکنولوژی UFS انرژی بسیار کمتری را نسبت به کارت‌ها حافظه میکرو اس دی مصرف می‌کند. میکرو اس دی‌ها به ۲٫۸۸W قدرت نیاز دارند، درحالی‌که UFS ها در هردوحالت خواندن و نوشتن ۰٫۷۲W قدرت را صرف می‌کند.

image-620x383

علاوه بر این مصرف انرژی در زمان آماده به کار روی کارت‌ها حافظه UFS تقریبا صفر است و مصرف چندانی ندارند. سرعت خارق‌العاده این نسل از کارت‌ها حافظه بسیار عالی بوده و برای ثبت تصاویر و همچنین ضبط فیلم‌های باکیفیت مناسب است.

ذخیره سازی اپلیکیشن‌های قابل حمل

وجود اپلیکیشن‌های کیفیت بالا و همچنین اپلیکیشن‌های چندرسانه‌ای شاید سنگین باشند، اما کارت‎های حافظه UFS می‌تواند پیامد مثبتی برای دو حافظه داخلی و خارجی داشته باشد. طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها شامل تمامی اپلیکیشن‌هایی که کارایی بالایی دارند می‌توانند روی کارت‌های حافظه قابل حمل نصب شوند.

یکی از دلایلی که تولیدکنندگان اپلیکیشن اجازه می‌دهند تمامی برنامه‌ها روی کارت‌ها حافظه میکرو اس دی اجرا شود، سرعت انتقال آهسته در آن‌ها است، به هر حال کارت‌های حافظه UFS این مشکل را حل کرده‌اند، با ارائه حافظه خارجی با قابلیت eMMC در حافظه‌های داخلی سرعت خوبی را ارائه می‌دهند.

Samsung-Galaxy-S7-Edge-vs-Nexus-6P-storage-microSD-card-840x472-620x348

در آینده، اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌ها فقط روی حافظه‌های ذخیره سازی خارجی اجرا خواهند شد، همچنین مصرف کم انرژی UFS باعث می‌شود که برای دستگاه‌های همراه یک موضوع ایده‌آل باشند، همه این‌ها از ویژگی‌های حافظه‌های UFS هستند که نسل جدیدی را ارائه خواند داد و با بهترین عملکرد ممکن می‌توانند در بازار جایگزین شوند.

samsung-ufs-memory-card-1-840x472-620x348

واضح‌ترین نکته درباره کارت‌های حافظه UFS این است که سرعت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند که کارت‌ها میکرو اس دی قادر به ارائه آن نیستند، این روزها گوشی‌های هوشمند هم قادر به‌سرعت انتقال بالایی نیستند. به هر حال سامسونگ اشاره مستقیم به پشتیبانی گوشی‌های هوشمند از کارت‌های حافظه UFS نکرده است.

با این حال غول تکنولوژی کره‌ای حافظه داخلی این نسل را آغاز کرده است و احتمالا قبل از دیگر تولید کنندگان پشتیبانی از کارت‌های حافظه UFS را در گوشی‌های هوشمند آغاز کند. پیش‌بینی می‌شود که کارت‌های حافظه UFS به دوربین‌های دیجیتال و تجهیزاتی از قبیل آن‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ میلادی وارد شوند.

نشردیتالینک-gadgetnews

- - , .
.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 132 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 5:46